Sociale medier

Vi har en side på facebook hvor vi bl.a. deler opslag om arrangementer.

Vi har også en gruppe på facebook, hvor der bliver delt billeder og andre opslag fra hverdagen. Her er der plads til en snak om ting, der har relation til en af vores to kirker eller kirkegårde.

Du er velkommen til at følge siden og melde dig ind i gruppen, hvis du har en facebookkonto. Du kan dog stadig kigge med, uden at du har en konto.

Her kommer du til facebooksiden: Vorbasse og Skjoldbjerg kirker

Her kommer du til facebookgruppen: Vorbasse og Skjoldbjerg kirker og kirkegårde

App til kirkekalender

Forsidebillede

Du kan hente en app til telefon eller i-pad, som hedder: ”Kirkekalenderen”. Her har du let adgang til vores kalender med gudstjenester og arrangementer.

Jeg skriver tidspunkter for gudstjenester mv.  for både Vorbasse og Skjoldbjerg kirker. Du kan gemme din kirke som “Foretrukken kirke” for at få hurtig adgang til indholdet.

Kirkekalenderen giver en let adgang til gudstjenester, møder og arrangementer i ca. 2.200 kirker, som er tilknyttet Den Danske Folkekirke. App’en viser som standard kirker i en radius af 10 km, og det er muligt at få kirker vist over hele Danmark. Under hver kirke kan du se sognetilhørsforhold, og der er adresser og kontaktoplysninger på præster og kirkefunktionærer. Desuden er der en kørselsvejledning tilknyttet.

Eva

Hverdagsglimt

Påskekoncert med South City Gospel Choir

Mandag den 1. april kl. 16:00

Indbyder Menighedsrådet samt KFUM og KFUK til genhør med gospelkoret “South City Gospel Choir” i Vorbasse kirke.

South City Gospel Choir fra Kolding blev dannet i september 2009 og består af ca. 45 sangere. Koret synger moderne gospel, men også nogle af de gamle, velkendte klassikere.
Koret øver og holder til i “Kirke-i-byen”, Kolding, hvor de også medvirker ved bl.a. gospelgudstjenester.

South City Gospel Choir har optrådt talrige steder i Danmark – bl.a. på Plænen I Tivoli, København og koret har været på turne i Rumænien og London, og sidste sommer var de her i Vorbasse.

I 2014 udgav koret sammen med to andre kor gospel CD’en “All Blessings” med 12 sange – alle sammen komponeret og skrevet af korets dirigent og leder Steffen Bay. I 2019 udgav koret musikvideo’en ”You Are Faithful” i forbindelse med korets 10-års jubilæum.

Koncerten er gratis og alle er velkommen.

Konfirmation i Vorbasse og Skjoldbjerg kirker

Konfirmationerne er i 2024 planlagt til:

På grund af afskaffelsen af store bededag fra og med 2024, har vi valgt at rykke konfirmationerne til lørdag den 27. april 2024. Der tilbydes konfirmation kl. 9:00 og 11:00 i Vorbasse kirke og kl. 13:00 i Skjoldbjerg kirke

Konfirmationerne fra 2025

Fra 2025 og fremover vil der tilbydes konfirmation den første lørdag i maj.
I 2025 vil konfirmationen således ligge den 3. maj kl. 9:00 og 11:00 i Vorbasse kirke og kl. 13:00 i Skjoldbjerg kirke
Hvis der er nogen som har brug for en alternativ dato, er det muligt også at holde konfirmation dagen efter, søndag kl. 10:30.

Konfirmationsforberedelse

Alle elever i 7. klasse tilbydes at deltage i konfirmationsforberedelse med henblik på konfirmation i Vorbasse eller Skjoldbjerg kirke næste forår.
Der vil være indskrivning af konfirmander efter gudstjenesten den første søndag i september.
Konfirmationsforberedelsen foregår i Vorbasse kirke og sognehus. Når det er afgjort, hvornår forberedelsen vil ligge, bliver der sendt information ud på Vorbasse skoles intranet.

Få teksten læst op

Du kan få teksten læst op med programmet “Adgang for Alle”. Det er et program til din computer, der er udviklet af IT- og Telestyrelsen.

Du kan hente det gratis på nettet og installere programmet på din egen pc. Næste gang, du møder en tekst, du har svært ved at læse, åbner du programmet. Du skal bare markere den tekst, som du vil have læst op.

Du finder programmet “Adgang for alle” på linket her.

Sådan anvender du Adgang for alle

For at få en tekst læst op, skal du først markere den tekst du ønsker oplæst og derefter klikke på afspil-knappen på Adgang for alle.

Du kan få en hvilken som helst tekst læst højt. Uanset om det er en e-mail, en tekst i din tekstbehandler eller en tekst på en hjemmeside – bare teksten kan markeres så læser adgangforalle.dk den højt for dig!